неділя, 25 січня 2015 р.

Урок природознавства 1 клас

Тема уроку Вода в природі і житті людини.  Запитання до природи. Як економно використовувати воду вдома?
Мета:         поглибити знання про воду і про те, як людина її використовує;
формувати пізнавальний інтерес до природи;
 формувати вміння логічно міркувати , чітко , коротко і вичерпно викладати свої думки ;
розвивати творчі здібності учнів , їх пізнавальну активність;
 виховувати екологічну свідомість.
Обладнання. Мультимедійна презентація, підручник «Природознавство» І. Грущинська 1 клас, робочий зошит, відеоматеріали, ілюстративний матеріал.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1.1. Привітання піснею «Добрий день людям на Землі».
1.2. Гра «Комплімент».
ІІ. Хвилинка спостережень.
2.1. Аналіз спостережень протягом тижня. Вправа «Сім долонь».
- Як змінювалась погода протягом тижня?
- Які найхарактерніші зміни відбулись у світі неживої природи?
- Які найхарактерніші зміни спостерігались у світі живої природи?
2.2. Перегляд відео «Жовтень».
- Про які ознаки місяця жовтня ви ще почули і побачили?
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
-         Який розділ ми почали вивчати?
-         Які об’єкти належать до неживої природи?
3.1. Вправа «Мікрофон».
 Сойка Синьокрила – справжня красуня і розумниця -  бере  інтерв’ю  у велетнів – чарівників, без яких не може існувати все живе.
Сонце.  Я освітлюю і грію,
 Я в Сонячній системі — головне.
Даю життя, а людям ще й надію.
 Всі люблять і чекають всі мене!
Земля.  А я — Земля! Я для землян — колиска.    
 Несу усіх в космічне майбуття.
 І хоч планет круг сонця ціла низка,
 Та я одна, що всім дала життя!
Повітря. Я — чарівник, Повітря! Як без мене?    
Я є в усьому і живу для всіх!
 Людина, звір і листячко зелене...
 Хто без повітря обійтися б зміг?
Вода. А я — Вода! Таке велике диво!                                                                   
 І в цьому світі також головне!
 Бо ж без водички жити неможливо...
 Тому цінуйте й бережіть мене.
3.2. Повторення вивченого на попередньому уроці.
- Про що ми вивчали на попередньому уроці?
Гра «Гарячий м’яч». ( Діти ловлять м’яч і швидко коротко відповідаючи).
Відповідаємо коротко «Так» чи «Ні».
-         Вода прозора…
-         Вода солодка…
-         Вода текуча…
-         Вода гарно пахне…
-           Вода не має форми…
-         Вода у твердому стані – це..
-         Вода у газоподібному стані – це…
-         Іній – це вода у … стані.
-         Туман – це вода у … стані.
-         Сніг – це вода у … стані.
ІV. Оголошення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.
-         Давайте повторимо девіз наших уроків природознавства.
Щоб природу берегти, їй допомагати,                                      
треба всі її секрети  добре нам пізнати.        
-         Сьогодні ми продовжимо дізнаватись цікаве й корисне про таку знайому,а часом зовсім незнайому воду.
V. Фізкультпауза.
VI. Робота над темою уроку.
6.1. Вправа «Мікрофон».
- Розгляньте малюнки і розкажіть, для чого потрібна вода?
1)    Вода напуває рослини, потрібна для їхнього життя.
2)    Вода – домівка для водоплавних тварин.
3)    Вода – помічник при пожежі.
4)    Вода - обов`язкова складова приготування та споживання їжі.
5)    Вода – незамінний помічник для проведення гігієнічних процедур.

6.2. Узагальнення.




Вода – прекрасна рідина,
Життя без неї неможливе.
Без запаху й смаку вона,
Корисна і завжди важлива.
Оазис там, де є вода,
А де нема – пустеля дика.
Там, де волога пропаде,
У тім краю біда велика.
З водою квітка зацвіте,
У небі райдуга весела,


Вода – це є саме життя,
Що живить і міста і села.
Пам’ятаймо, люди, назавжди,
Неможливо жити без води.


6.3. Слово вчителя.
- Чому потрібно берегти воду, адже її так багато на нашій планеті? Насправді, прісної води дуже мало. А для підтримання життя необхідна саме прісна вода. Запаси прісної води невеликі, а в деяких місцях  її зовсім немає. Людина без їжі може обійтись декілька тижнів, а без води – лише декілька днів. Чому? А тому, що організм людини більш, ніж на третину складається з води. А організм дитини – ще більше містить води. Тому людині потрібно щоденно вживати до 10 склянок води. Це не обов’язково проста вода. Це можуть бути інші напої, головне, щоб вони були корисними. 
- Які напої вживають у вашій сімї?
6.4. Розв’язання компетентнісного завдання.
- Мама запропонувала вам сходити в магазин і купити напій до святкового столу. Виберіть серед запропонованих ті, які будуть корисними для вас і ваших гостей. (Діти вибирають назви напоїв серед запропонованих етикеток).
6.5. Як охороняти воду від забруднення? Складання розповіді за малюнками в зошиті та підручнику.
6.6. Як зменшити використання води в домашніх умовах. Перегляд відео.
   - Під час полоскання рота — закривати кран, поки чистиш зуби, і користуватися склянкою.
- Замінити прийом ванни душем.
- Приймаючи душ, намагатися, щоб вона не витрачалася марно.
- Мити посуд не під поточним струменем, а в раковині, закривши зливний отвір пробкою.
- Прати білизну при повному завантаженні машини.
- За допомогою батьків полагодити всі крани, що підтікають.
- На дачі поставити бочку для водостічної води.
VII. Підсумки уроку.
Тренінг «Тісне коло»
- Якщо ти не нариваєш великих букетів квітів, то плесни у долоні над головою.
- Якщо ти не залишаєш ніколи сміття в лісі, то тупни ногою.
- Якщо ти не ламаєш гілочок дерев, то підстрибни.
- Якщо ти саджаєш і доглядаєш квіти, дерева, кущі, то присядь.
- Якщо тобі подобаються квіти – посміхнися.
- Якщо до твоєї кімнати залетів джміль або інша комаха і ти намагаєшся випустити її на волю, то змахни руками.
- Якщо ти підібрав приблудне кошеня, то простягни ліву руку вперед.     
-- Якщо болить у вас душа, коли бачите зламану гілку або молоде деревце – покладіть руку на серце.
- Якщо ти переконаний, що треба кожній людині піклуватися про природу, про все живе – простягни руки своїм сусідам і візьми їх за руки.
Давайте ось так, як ви дружно взялися за руки, ми будемо єдині у прагненні зберегти нашу матінку – природу.     Уявимо, що поряд з нами у дружному тісному колі – усі люди Землі.       
ІІХ. Рефлексія.
-         Що на уроці було цікавим?
-         Що нового ви дізналися?
-         Про що ви хотіли б поговорити вдома з батьками по даній темі?
-         Який настрій у вас після уроку?



Немає коментарів:

Дописати коментар